רשת הפייסבוק הפכה מזמן מרשת חברתית לרשת עסקית. וזה גם מה שפייסבוק רוצה :)
היום, כאשר אנחנו כותבים פוסט חדש בפייסבוק הסיכוי שאנשים יראו אותו נמוך מאוד. על כן, עלינו להשתמש בשירותיו ה"אדיבים" של פייסבוק ולשלם לו על מנת שיראו אותנו. רשת הפייסבוק כבר מזמן אינה רשת חברתית "נקייה". היא פלטפורמה שיווקית לכל דבר.
בעלי עסקים רבים משווקים רק באמצעות הפייסבוק. זו אכן פלטפורמה מצויינת אם לקוחותיך מסתובבים בעיקר שם. אבל, לא כולם מסתובבים שם. ישנן פלטורמות רבות וטובות שניתן לעשות בהן שימוש יעיל אף יותר, כי שם באמת הלקוחות שלך מסתובבים.
אתן דוגמא:
נשות מקצוע העובדות עם הורים, פונות לקהל יעד מאוד מגוון.
הורים הם לא "קהל יעד". קהל יעד בתחום ההורות הוא למשל:
הורים למתבגרים, הורים לתינוקות בשנה הראשונה, הורים לילדים עם מוגבלויות, הורים חד מיניים, אמהות יחידניות וכד'...
האם כל אותם קהלי יעד של הורים נמצאים בפייסבוק? ממש ממש לא!
הורים למתבגרים למשל- מה מאפיין אותם? הם לרוב עובדים במשרה מלאה. הם חוזרים הבייתה בשעות הערב, עייפים. הם לא מסתובבים כל היום בפייסבוק. הם משימתיים. ולכן, עסק בתחום ההורות הפונה להורים למתבגרים- אל לא לבחור בפייסבוק כפלטפורמה העיקרית שלו. הורים למתבגרים כאשר הם נתקלים בבעייה כלשהי הם מחפשים את איש או אשת המקצוע בגוגל. לדוגמא:
"איך אני גורמת למתבגר שלי לסדר את החדר". מדריכת הורים אשר קהל היעד שלה הוא הורים למתבגרים צריכה לפרסם מאמר בדיוק בלשון זו באתר שלה או בבלוג שלה. הסיכוי לחשיפת אותה אמא למאמר מסוג זה נמוך מאוד בפייסבוק. ולכן, כדאי שתשקיע בפלטפורמה של אתר או בלוג על מנת להגיע ללקוחותיה.
דוגמא נוספת: אמא לתינוק בשנה הראשונה. היכן אמא זו מסתובבת? א. בפייסבוק- בכל קבוצה אפשרית בה חברות הקבוצה משמשות לה כחברות הכי טובות . ואיפה עוד? איפה עוד מסתובבת אמא לילד בשנה הראשונה לחייו? ב. בפעילויות מחוץ לבית המיועדות לתינוקות, בפסטיבלים לאמהות, במרכזי פעילות, עם אמהות חברות בפארק וכו'... ולכן- אותה אשת מקצוע הפונה לקהל יעד זה עליה להגיע לאותם מקומות ולפגוש את קהל לקוחותיה. כיצד? באמצעות הרצאה , פעילות או ייעוץ באותם ארועי אמהות תינוקות, באמצעות שיטוט בפארקים עם חומר פרסומי אטרקטיבי והיכרות עם האמהות שם.. ועוד...
פייסבוק היא אכן פלטפורמה מצויינת לשיווק ופרסום העסק שלכם. אבל היא לא היחידה ולעיתים היא אחרונה ברשימה. התאימו את השיווק שלכם ללקוחות שלהם. חישבו תמיד היכן הם נמצאים? איפה עוד אני יכול למצוא אותם? אל תלכו על המובן מאליו- "אפתח דף עסקי, זהו, עשיתי את עבודת השיווק שלי". זה לא מספיק.
רוב העסק שלכם מושתת על שיווקו. השקיעו בו.
אור קריבוס
אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים ובינוניים
פייסבוק: https://www.facebook.com/maznika
>orkrybus@gmail.com
054-4413422